4 de gen. 2016

SS.THISTLEGORM.

...en busca de los camiones.



El Thistlegorm, era un Barco carguero al servicio
de la armada inglesa, durante la segunda guerra
mundial.
Fue construido en el año 1940 en los astilleros de
Sunderland (Escocia).
Su vida fue efímera, en el mes de octubre de 1941,
dos bombarderos alemanes, le localizaron en el mar
Rojo. En una pasada, una de las bombas estalló
en el arsenal del buque, provocando una gran 
explosión, que en segundos hundió el carguero.
Su cargamento, ademas de explosivos para el frente,
 eran camiones, motocicletas y remolques, que 
pronto desaparecieron bajo las aguas.

Cuando buceas en el Mar Rojo, una de las atracciones
es nadar por los diferentes compartimentos del Pecio.
Entre los camiones y las motos tambien hay algun
triste compartimento donde se pueden ver muñecas
rotas de alguna niña, ademas de ropa dando un aire
verdaderamente fantasmal.







El capo es descomposiciòn, deja ver el 
compartimento motor.


Los Bedford descomponiéndose en el océano.


Uno de los chasis con la rueda de repuesto al fondo.









Las baterías continúan intactas.


Las motos convirtiéndose en fósiles.



 Vehicle militar de tres eixos.













3 de gen. 2016

PONT DE LA COROMINA.





Imatge del Pont avui en dia.



El Ramon Camprubi Avi, cap a la sorrera 
de Conanglell
passant pel pont de La Coromina.



Obres per refer el Pont després de la riuada.




Restes de l'aiguat.


Transports Camprubí, amb la Yumbo,


 i el FORD V8,artífices de la construcció del nou pont.




Rescant al sol del riu, sobre una petita illeta,
amb la Yumbo Tusa de Cadenas.


El fill Camprubi el Joanja amb camió,
 ajudant a refer
el pont, després d'un aiguat.



Carregant el camió del Sr. Camprubi, amb una 
Yumbo Tusa Poclain, fabricada per Talleres
Unidos TUSA a Saragossa.




En aquestes imatges, Camprubí, opera 
amb un altre Ford. El Ford barbes, ja 
ensamblat a la Avinguda Icaria de Barcelona.







Miniatura del Ford de Camprubi.



Mes imatges del pont reconstruit.




Les columnes del nou pont,
 dins la serp del riu TER.
El meandre de Torelló.




Un altre camió del Sr. Camprubi fill, principal
transportista de rocs,terres i sorres, a la Vall del
Ges.



Riu avall giravoltant La Colonia i fabrica de 
La Coromina.


L'edifici de la Colonia, amb una escala i galeria
 comuna i uns minis habitatges.


L'Ermita un poc allunyada de la colonia.


Precios passeig bordejat de platans
 a l'entrada de l'antiga Colonia de La Coromina.

Publicidad de las maravillas de la Yumbo.



Esta máquina fabricada en 1965, era
una novedad, ya que era la primera
maquina fabricada íntegramente en
Espanya.









MAGIRUS- DEUTZ.





Imatges del Magirus- Deutz restaurat
a la concentració de vehicles classics
de Salamanca. Com tenia que ser de
GERMANS SAVALL.


Fabricado en ULM estado de Baden-Wurtemberg.




Perfecta restauració del s6500, amb el motor refrigerat
per aire amb la fusió de Magirus de Ulm i Khd de Colonia.
Va ser el primer motor diesel refrigerat per aire. Una
llarga historia es amaga darrera esta configuració








El Logo de Magirus, icono
 de la Catedral de Ulm.



1 de gen. 2016

CHEVROLET 60 a OVAR.



BOMBEIROS VOLUNTARIOS DE OVAR.



Imagenes del chevrolet de 1963,
joya guardada por los Bombeiros
voluntarios de OVAR.


Este camión no pude averiguar,
 si fue construido por GM en
Portugal o se importo de Estados
Unidos.


DETALLES.






















Dos imágenes del salpicadero, simple .