18 d’oct. 2015

SANT VICENS DE TORELLÓ. TERCERA TROBADA BIANUAL DE CLÀSSICS DEL TRANSPORT.




Trobada dels Millors.

Amb bon temps i una fresqueta matinal a les vuit del mati, varem començar, la bianual trobada de vehicles classics de transport a aquesta localitat.

Enguany en comparació de les dues anteriors 2011 i 2013. La assistència de participants ens ha menguat substancialment.

Esperavem ser uns trente quatre vehicles classics de transport.( confirmats).  La realitat s´ha convertit en  vintidos, tot i aixo tenim molt que agrair, els que han fet l´esforç de venir
a compartir un dia amb nosaltres. Fins a ultima hora del divendres les trucades de gent que es desenganxava de la trobada va ser un constant. Uns per un compromís sorgit posteriorment, altres per malaltia.  La realitat que catorze vehicles emblemàtics de Catalunya, no han pogut lluir-se a la esplanada del poliesportiu de Sant Vicens de Torelló. Tot i aixó un gran nombre de visitants de les províncies catalanes, com del sud de França, han pogut  ficar-hi el nas.

Les   dues trobades anteriors eren de una trentena de  vehicles,cosa que per Catalunya ja es un èxit, en comparació de les de Espanya que arrepleguen un centenar de vehicles de transport classics, amb un cost logistic impresionant, a conta  del propietari , tinguent que llogar xofers, gondolas, gas oil, hotel per la nit de dissabte a diumenge i fer 700 i 800 kilòmetres per  poder passar un dia amb la resta d'aficionats del mon del camió. A cambi de res material, per pura satisfacció. Cosa que no es dona a les nostres conrades, Aqui es cambia diner contra gaudir. Tot  òbviament dins les possibilitats de cadesqun.

Despres d´un  bon esmorzar amb botifarra , cansalada, vins i aigues a dojo, es va organitzar una ruta amb els vehicles que podien rodar, amb la  documentació i assegurança, protegits per Protecció Civil.

Una ruta, per cert molt animada per el llogaret de Sant Vicens de Torelló, dos carres de Torelló , i tornada a les instal·lacions del poliesportiu, per fer un dinar popular.

 Xerrades, petit fi de festa i tothom cap a casa seva.






















Resumint queda pales que aqui a la nostra terra, no hi ha cap apreci als vehicles de transport.  Eine imprescindible, molt necesaria, que mai ha sigut ben rebuda. Ni a les carreteres perquè van  poc a poc,  molesten per adelantar,  fan malver les carreteres "mal fetes", a les empreses tan necessitaries per a elles, pero sempre l'han tingut amb," un molt be pero..." "fuig, tira cap alla".
 Condemnat a ser una vaca amb moltes mamelles, per anar tirant d'ella amb impostos, normes de contaminació. euros 5, 6 .. quan les gran empreses manipulen les centraletes dels vehicles, i si no fos per el vigilant USA, que denuncia, a Europa tot cola, no passaria res.

Una feina que els del pais, fora dels conductors molt vocacionals, han tingut que anar deixant per feines mes respectuoses, i els han substituit per conductors d´altres paisos .

De la Costa Brava, concretament de Tossa de Mar.
Aquest Pegaso Egipci del Sr Maiol.


Un SAVA 415, vingut de Masies de Voltrega.


Transports Norte, un asiduo de la Trobada
amb el Francesc.


De Terrassa. Juan Salvador de Ballestas Egara.
Amb el Pegaso Tecno.



















Empresa Sagales, amb el Bus de La Estació
als Banys.



Jordi Garcia de Vallirana, amb un camió
de la seva colecció de camions de bombers.


El recader de Tona a VIC. Amb el Ebro. B 45.


El Chevrolet Pick-Up, transport de bestiar.


Simca 1200 ambulancia, transport de malalts.


Dodge 3/4 del Exercit per transport de tropes.


El EBRO-550 del Sr. Musté.



Autobús contractat a ARCA, per el
transport de la Estació Renfe de Torelló.
A la concentració de Sant Vicens.



...en fi, aquesta ha estat la trobada DELS MILLORS.
ja que sols el millors han vingut amb els seus
"trastos", algun fen un gran sacrifici.
Hem xerrat, hem creuat opinions,
 hem ben menjat
ben begut desde aquesta humil trobada,
que com he dit abans , es la trobada dels millors.
Gracies a tothom.


Passejant a la coral dels classics.






Visita dels traginers de Begudes.







Pegaso 503- Juan Salvador Terrassa.
Nazar 35T- Xavier Castells Barcelona.
Pegaso Egipsi.Maiol Alcobendas- Tossa de Mar.
Sava-Soldevila- Sant Hipolit de Voltrega.
Pegaso Comet. Transports Nord de Torelló.
Ebro 550 .J.Muste- Vallvidrera.
Ebro B45 Brunet Oliva (Francesc)- Manresa.
iscuter Rubia- Claudi Roca Gironella.
Ford- Tasa de Ripoll.
Alfa de Construccions Moreno-Sant Joan Abadesas.
Ford 8-   el senyor  -Ogassa
Peugeot camioneta- club garrotxa-Olot.
Pegaso- Castellot- Manlleu.
Ford T- Sagales - Caldes de Montbuy.
Citroen furgo- Mag- Olot.
Land rover xatet- Mag-Olot.
Ebro B 45- Josep -Tona.
Dodge 3/4-ejercit america- Juli Balague- Barcelona.
Chevrolet camioneta cornut-Josep- Cardedeu.
Simca 1200 ambulancia--   Barcelona.
Pegaso Bomberos- Jordi Garcia- Vallirana.
Pegaso Comet Bus- Arca-sabadell.





















13 d’oct. 2015

EBRO B 45. Transport de Bocois.




Pudrin-se al mig d'un camp de la Catalunya Nord,
aquest Ebro de Girona, concretament,del tractant de
vins i licors Fills de J.Tordera Src, deixa un record.




Les herbes es van menjant el petit camió.



Detall de la ferramenta que servia de maquinaria
per pujar els bocois tombats dalt del camió.


El ganxo per posar el cable despres de envoltar
el bocoi. A l'esquerra la petaca on posar el ganxo.



Els dos ganxos - a i b - per posar a la petaca abans
assenyalades. Una dent, dentada amb un passador i 
una maneta per fer la força, completa la maquinaria.




8 d’oct. 2015

HISPANO SUIZA. NA-4744.






L'Hispano Suiza fou una empresa d'automoció catalana
especialitzada en la fabricació d'automòbils de luxe i competició,
motors d'avions, autobusus i camions.

Aquest concretament amb una carrosseria especial,
els seus propietaris, els Germans Mariezccurrena
han tingut que fer una gran inversió, ja que el vehicle,
a mida que es espatllava quelcom o cambiaven per lo
que tenien mes a ma.
Ixi el motor es va tenir que buscar un de original,
 ja que al fallar el primer Hispano, si va posar un de Berliet.
El radiador frontal tambe es va tenir que buscar i portarlo
a un poble de Castellón a pulir.
El gran que, la fusta en que esta fet el vehicle, una gran
obra de un mestre ebenista, especialitzat en mobles de
luxe.








El motor del hispano Suiza con alternador 
incorporado substituyendo la Dinamo.




La configuració d'aquest vehicle, era de doble pis
i la part d'a-baix inclòs dividida en dos parts.
De davant a mig autobús era la primera classe.
De mig autobús enrere, segona classe. I dalt al
aire lliure la tercera classe, sofrint la intempèrie.


Impresionante la imagen exterior del HISPANO.


Interior del vehiculo todo en madera y piel.
Detrás del conductor y entrada por la puerta
anterior,  los pasajeros de clase primera.
Tras la cristalera que diferencia el delante y
el detrás, los pasajeros de segunda clase



Campana para aviso del conductor a los pasajeros.



El suelo, con freno de mano, cambio y gas de mano.


Como todo el autobús fabricado en madera. La puerta
también forrada en este material.


Detalles tecnicos del vehicle.


Eje anterior con la marca Hispano Suiza.


Tablier con los mandos del autocar.


Como no el volante de madera a la dercha del vehiculo.
Los relojes en el centro del tablier.


Eje, ballesta i dirección izquierda.


Lo mismo por la otra banda.





Otros compañeros.Con similar configuración.

XXL



Julian de Castro.


Autobuses Luarca.



6 d’oct. 2015

AUSTIN SEVEN. Autocars Gamon.





AUSTIN SEVEN.




El baby Austin.

Autocars Gamon, de Torrefarrera, restaura amb cura la
petita camioneta que "El Padri".
Amb ella el Padri va començar a fer encàrrecs, propis i
per a tercers.
Aquest va ser. El primer vehicle de la gran empresa que
 es actualment. Autocars Gamon.
La llavo, del Padri.
 Despres varen ser els camions amb ploma i els
 Land-Rover de transport de treballadors a la muntanya.
Tota una vida portant coses i gent amunt i avall.



Petit motor de quatre cilindres amb
un cubicatge de 696 centímetres.


El tablier, petit i cucós, amb la chapa
 precintada de Obres Publiques.


Les rodes amb raids, li dona un caire sportiu.



El carrossat de fuste fine amb
 reforsos, laterals
 i el sostre doblat amb vertaigues
cap als dos laterals amb chapa.



Al cap de sis mesos,
de les primeres fotos. ACABAT.
20/5/16







L'Austin 7, fabricat a  Longbridge la gran ciutat industrial,
destruïda i remodelada al West Midlands d'Anglaterra, tot
un símbol de la industria automobilística anglesa. Austin,
MG, Mini, tot va sortir dalla.


Anys 2000 la total remodelació.


Una comparació que es sol fer, d'aquest vehicle, es el Fort T.
Aixo si, amb uns anys de diferencia.
 Europa es va envair dels petits Austin 7.


Una altre anècdota es que el primer BMW,
 va ser Austin 7, sota llicencia.



Esperem veure aviat circulant per les carreteres de la terra ferma.

4 d’oct. 2015

PORTUGAL SCANIAS 2015.





Scanias trobats per les carreteres de Portugal, al 2015
en perfecte estat de funcionament, i fent la mateixa
feina que els nous.