19 d’oct. 2015

VEHICULOS EN LA FERIA DE MIREPOIX. (Ariege)




Mirepoix que en idioma occitano quiere decir , mirando los peces. Es una agradable Villa en el Sur de Francia, uno de estos pueblos cobijados por los pirineos, la vegetación , las termas y  sus múltiples riachuelos.
Lo mas emblemático es su plaza mayor porchada, con gruesa vigas, alcanzando unas longitudes increíbles en grosor y largura. Debido a su grosor en la mayoría de ellas se han tallado con cabezas de personajes medievales.





Hemos llegado en sábado de feria,
 y habiendo feria, seguro que 
algún camión clásico acompañara
 a los feriantes.




Pegado a la Catedral, encontramos este
Volvo F-88, en perfecto estado de marcha.
Este camión fabricado en Suecia entre,
los años 1965 a 1977, fue el éxito que
lanzo a Volvo a la internacionalidad,
 llegándose a fabricar unas 60.000 unidades.
Equipaba un motor de seis cilindros que
desarrollaba 200 CV. Posteriormente se 
le añadió un turbo llegando a los 260 CV.
Lo mismo que el Pegaso 200.



Otro Volvo, este es un F-89, encajado dentro
el F-88, sencillamente con un motor mas grande
y también turbo alimentado, dando 100 CV,
 mas de potencia.Al Hacer el motor mas grande 
creció en altura lo que obligo a tumbarlo un 
poco hacia la derecha, cosa que hizo que este
modelo no se pudo comercializar con volante
a la derecha.


Iveco Turbo-Star 360 CV. Con doble
carro. Este camión fue la maravilla de
la marca IVECO.




Scania carrozado como furgón, también
a la feria de Mirepoix.




Con alambres y cuerdas, una roulotte
encima de un remolque convencional.


Camioneta Renault en pleno trabajo.


Camioneta Toyota para obras.


Catedral de Mirepoix.












18 d’oct. 2015

SANT VICENS DE TORELLÓ. TERCERA TROBADA BIANUAL DE CLÀSSICS DEL TRANSPORT.




Trobada dels Millors.

Amb bon temps i una fresqueta matinal a les vuit del mati, varem començar, la bianual trobada de vehicles classics de transport a aquesta localitat.

Enguany en comparació de les dues anteriors 2011 i 2013. La assistència de participants ens ha menguat substancialment.

Esperavem ser uns trente quatre vehicles classics de transport.( confirmats).  La realitat s´ha convertit en  vintidos, tot i aixo tenim molt que agrair, els que han fet l´esforç de venir
a compartir un dia amb nosaltres. Fins a ultima hora del divendres les trucades de gent que es desenganxava de la trobada va ser un constant. Uns per un compromís sorgit posteriorment, altres per malaltia.  La realitat que catorze vehicles emblemàtics de Catalunya, no han pogut lluir-se a la esplanada del poliesportiu de Sant Vicens de Torelló. Tot i aixó un gran nombre de visitants de les províncies catalanes, com del sud de França, han pogut  ficar-hi el nas.

Les   dues trobades anteriors eren de una trentena de  vehicles,cosa que per Catalunya ja es un èxit, en comparació de les de Espanya que arrepleguen un centenar de vehicles de transport classics, amb un cost logistic impresionant, a conta  del propietari , tinguent que llogar xofers, gondolas, gas oil, hotel per la nit de dissabte a diumenge i fer 700 i 800 kilòmetres per  poder passar un dia amb la resta d'aficionats del mon del camió. A cambi de res material, per pura satisfacció. Cosa que no es dona a les nostres conrades, Aqui es cambia diner contra gaudir. Tot  òbviament dins les possibilitats de cadesqun.

Despres d´un  bon esmorzar amb botifarra , cansalada, vins i aigues a dojo, es va organitzar una ruta amb els vehicles que podien rodar, amb la  documentació i assegurança, protegits per Protecció Civil.

Una ruta, per cert molt animada per el llogaret de Sant Vicens de Torelló, dos carres de Torelló , i tornada a les instal·lacions del poliesportiu, per fer un dinar popular.

 Xerrades, petit fi de festa i tothom cap a casa seva.






















Resumint queda pales que aqui a la nostra terra, no hi ha cap apreci als vehicles de transport.  Eine imprescindible, molt necesaria, que mai ha sigut ben rebuda. Ni a les carreteres perquè van  poc a poc,  molesten per adelantar,  fan malver les carreteres "mal fetes", a les empreses tan necessitaries per a elles, pero sempre l'han tingut amb," un molt be pero..." "fuig, tira cap alla".
 Condemnat a ser una vaca amb moltes mamelles, per anar tirant d'ella amb impostos, normes de contaminació. euros 5, 6 .. quan les gran empreses manipulen les centraletes dels vehicles, i si no fos per el vigilant USA, que denuncia, a Europa tot cola, no passaria res.

Una feina que els del pais, fora dels conductors molt vocacionals, han tingut que anar deixant per feines mes respectuoses, i els han substituit per conductors d´altres paisos .

De la Costa Brava, concretament de Tossa de Mar.
Aquest Pegaso Egipci del Sr Maiol.


Un SAVA 415, vingut de Masies de Voltrega.


Transports Norte, un asiduo de la Trobada
amb el Francesc.


De Terrassa. Juan Salvador de Ballestas Egara.
Amb el Pegaso Tecno.



















Empresa Sagales, amb el Bus de La Estació
als Banys.



Jordi Garcia de Vallirana, amb un camió
de la seva colecció de camions de bombers.


El recader de Tona a VIC. Amb el Ebro. B 45.


El Chevrolet Pick-Up, transport de bestiar.


Simca 1200 ambulancia, transport de malalts.


Dodge 3/4 del Exercit per transport de tropes.


El EBRO-550 del Sr. Musté.



Autobús contractat a ARCA, per el
transport de la Estació Renfe de Torelló.
A la concentració de Sant Vicens.



...en fi, aquesta ha estat la trobada DELS MILLORS.
ja que sols el millors han vingut amb els seus
"trastos", algun fen un gran sacrifici.
Hem xerrat, hem creuat opinions,
 hem ben menjat
ben begut desde aquesta humil trobada,
que com he dit abans , es la trobada dels millors.
Gracies a tothom.


Passejant a la coral dels classics.






Visita dels traginers de Begudes.







Pegaso 503- Juan Salvador Terrassa.
Nazar 35T- Xavier Castells Barcelona.
Pegaso Egipsi.Maiol Alcobendas- Tossa de Mar.
Sava-Soldevila- Sant Hipolit de Voltrega.
Pegaso Comet. Transports Nord de Torelló.
Ebro 550 .J.Muste- Vallvidrera.
Ebro B45 Brunet Oliva (Francesc)- Manresa.
iscuter Rubia- Claudi Roca Gironella.
Ford- Tasa de Ripoll.
Alfa de Construccions Moreno-Sant Joan Abadesas.
Ford 8-   el senyor  -Ogassa
Peugeot camioneta- club garrotxa-Olot.
Pegaso- Castellot- Manlleu.
Ford T- Sagales - Caldes de Montbuy.
Citroen furgo- Mag- Olot.
Land rover xatet- Mag-Olot.
Ebro B 45- Josep -Tona.
Dodge 3/4-ejercit america- Juli Balague- Barcelona.
Chevrolet camioneta cornut-Josep- Cardedeu.
Simca 1200 ambulancia--   Barcelona.
Pegaso Bomberos- Jordi Garcia- Vallirana.
Pegaso Comet Bus- Arca-sabadell.