5 de juny 2015

PEGASO 125. El dels "HERALDOS".






Transports La Comarcal, estava molt vinculada als actes
lúdics de Torelló, col·laborant el Senyor Vinyeta el seu
propietari en tot lo que calia.

En aquesta ocasió carregant els" Patjes" i el "alguacil" (el Marti
de la colecta)  al seu camió, dins els actes de inauguració del pasatje
 de La Sagrera.              







El "Patje", també era el encarregat
d'obrir les processons religioses de la Vila.
En aquest cas. El Corpus Christi.


Els nans de Torello, incloent els "Patjes"
eren 8, fen danses en grups de quatre davant
els gegants.




El Pegaso, amb el motor de benzina de 125.
Abaix ja reformat amb el motor Pegaso Diesel.



Entrant al pasatge de la sagrera de Torelló i
sortint d'ell. Els Heraldos i l'alguacil, tinguen
que amagar el cap, ja que el camió pasa ben Just.





El gegants de Torelló fins l'any 1908 es llogaven 
a Barcelona a la Botiga de "El Ingenio". Pujaven
amb el tren i al acabar les festes, via ferrocarril
es tornaven a Barcelona. Al 1908, veien L'ajuntament
que aixo dels gegants agradaba a la gent va decidir
comprar-los, concretament al Senyor Benito Escaler.
El Rey va tenir que ser de Turquia i la noia es va
aconseguir del Poble. La pubilla de Puig-Bacó.






Transports La Comarcal, estava molt vinculada als actes
lúdics de Torelló, col·laborant el Senyor Vinyeta el seu
propietari en tot lo que calia.

En aquesta ocasió carregant els" Patjes" i el "alguacil" (el Marti
de la colecta)  al seu camió, dins els actes de inauguració del pasatje
 de La Sagrera.





El "Patje", també era el encarregat
d'obrir les processons religioses de la Vila.
En aquest cas. El Corpus Christi.


Els nans de Torello, incloent els "Patjes"
eren 8, fen danses en grups de quatre davant
els gegants.




El Pegaso, amb el motor de benzina de 125.
Abaix ja reformat amb el motor Pegaso Diesel.



Entrant al pasatge de la sagrera de Torelló i
sortint d'ell. Els Heraldos i l'alguacil, tinguen
que amagar el cap, ja que el camió pasa ben Just.





El gegants de Torelló fins l'any 1908 es llogaven 
a Barcelona a la Botiga de "El Ingenio". Pujaven
amb el tren i al acabar les festes, via ferrocarril
es tornaven a Barcelona. Al 1908, veien L'ajuntament
que aixo dels gegants agradaba a la gent va decidir
comprar-los, concretament al Senyor Benito Escaler.
El Rey va tenir que ser de Turquia i la noia es va
aconseguir del Poble. La pubilla de Puig-Bacó.





Transports La Comarcal, estava molt vinculada als actes
lúdics de Torelló, col·laborant el Senyor Vinyeta el seu
propietari en tot lo que calia.

En aquesta ocasió carregant els" Patjes" i el "alguacil" (el Marti
de la colecta)  al seu camió, dins els actes de inauguració del pasatje
 de La Sagrera.





El "Patje", també era el encarregat
d'obrir les processons religioses de la Vila.
En aquest cas. El Corpus Christi.


Els nans de Torello, incloent els "Patjes"
eren 8, fen danses en grups de quatre davant
els gegants.




El Pegaso, amb el motor de benzina de 125.
Abaix ja reformat amb el motor Pegaso Diesel.



Entrant al pasatge de la sagrera de Torelló i
sortint d'ell. Els Heraldos i l'alguacil, tinguen
que amagar el cap, ja que el camió pasa ben Just.





El gegants de Torelló fins l'any 1908 es llogaven 
a Barcelona a la Botiga de "El Ingenio". Pujaven
amb el tren i al acabar les festes, via ferrocarril
es tornaven a Barcelona. Al 1908, veien L'ajuntament
que aixo dels gegants agradaba a la gent va decidir
comprar-los, concretament al Senyor Benito Escaler.
El Rey va tenir que ser de Turquia i la noia es va
aconseguir del Poble. La pubilla de Puig-Bacó.




2 de juny 2015

MERCEDES FOOD TRUCK.



Ha comenzado una nueva moda, aunque
para algunos no es nueva.
En nuestro País las churrerias, ambulantes
en los mercados y algún remolque con
bebidas y Frankfurts, fueron los percusores
Ahora con vehiculos nuevos. Algún clásico
remozado o autobuses escolares americanos
campan en festejos populares.



DODGE M37. RACC.





Tot passant per Solsona i al parar a dinar
al Bar Poligono trobem aquest vehicle Dodge
recuperat de la Segona Guerra Mundial.
Un Dodge M 37, que en el seu origen
equipa un motor de betzina de sis cilindres,
i culata plana.
Aquest en concret amb mes de 70 anys
modificat a Grua de assistència del RACC.






MOTOS.




Breu visita a l'exposició de motos
al Palau Robert de Barcelona.


MOTOCICLETES FABRICADES A BARCELONA.


Sanglas.
 Fills de un fabricant textil, de Manlleu. Els Germans Xavier i Marti Sanglas,
es trovent a Barcelona estudiant Enginyeria. El seu Pare amb visió de futur,els
aconsella estudiar en les branques de l'automoció veient el començament del
parc movil.
Abans de acabar la carrera i en un covert de la fabrica de Manlleu ja dissenyant
i fan proves amb motors per a motocicletes.
Al 1942 obren al Poble Nou de Barcelona, la empresa Talleres Sanglas SA. 
Al 1959, el Taller del Poble Nou es queda petit i traslladen la producció a la
veina Ciutat de L'Hospitalet de Llobregat. Alla comença de valent la fabricació
de les potents SanglAs de 4 temps monocilindricas. Son a la epoca les motos de
les policies locals i la Guardi Civil de Transit. Al 1989 com totes les marques
Catalanes es absorbida per una marca estranjera. Concretament la nipona Yamaha.
















L'Agent Diego amb Sanglas al any 1967
durant la inaguració del Camp de Futbol
per el gobernador Civil de la provincia
Tomas Garicano Goñi.