12 de des. 2014

SUSQUEDA EMBASSAMENT.





L'embassament de Susqueda, es la continuació del embassament de Sau. Es troba a Les Guilleries i es el predecessor de El Pasteral. Ja a La Selva.
Tres pantans entre-llassats entre tres comarcas.








Imatge de las oficines de la companya, a la cruïlla 
de Roger de Flor/ Avinguda de  Vilanova. Front la 






El GMC, arrossegant un dolly, amb un dels 
 tubs, enfilant la pista de ascensió dalt de la presa.
Tres camàlics, van informant al conductor.



Imatge ja arribant al cim, amb el Montseny nevat  al fons.



A la imatge, un 200 CV, Pegaso Trailer, carregant
ciment de una sitja de la cimentera, muntada vora
la central.





Tan  el GMC, com el Pegaso, eren propietat
de la mateixa empresa      d'electricitat. 
Hidroelectrica de Catalunya A l'epoca
la figura del autònom amb camió, no existia.
El autònom era un senyor que tenia un camió,
per amb cap de un any, tenir-ne dos amb un 
conductor,assalariat, mes endavant un altre i
suma i segui. Aquest era el verdader i unic
autònom.


Imatge del pont amb voltes, on circulá, el petit tren 
que duia el cimen a peu de presa.



Aquest pantà es troba dins el terme municipal
de Ossor, amb el poble de Susqueda negat per 
l'aigua, ja dins la comarca de La Selva.
Iniciades les obres al 1958, no sense polèmica,
ja que aquesta zona esta considerada  sísmica.
La central es posa en marcha per Hidroelectrica
de Cataluña al any 1967.


Impressionant imatge del EBRO C, carregant
un tub que duplica la seva llargada.
No crec que arribes gaire lluny.





Imatges actuals de la Presa de Susqueda.






imatges de Núria Roura Pujol.







11 de des. 2014

BICITRI.






Passejant per Barcelona. Cada dia trobes vehicles mes raros.
La inventiva arriba a lo mes sublim, con tal d'anar sobre rodes.

Vet aci un tricicle emulant , per els seus colors, al exercit.



Perspectiva lateral del vehicle. Ben encorada
ala farola de torn.


Carenat amb filtre d'aire, i llum groga
francesa.


Respatler-separació amb la caixa de carrega.





6 de des. 2014

CITROEN. Bombers D'Argelers.





Imatges del desconegut Citroen dels Bombers
D'Argelers.









Argelers, en Frances Argeles-sur-Mer. Es una 
petita Vila al surest de França, dins el Rosselló.
Aquesta Vila va ser tristament famosa per acollir
a la seva platja   el camp de concentració,
 mes important de la Guerra Civi Espanyola,
acollint els refugiats republicans que fugien 
de les tropes franquistes.



Un altre bomber Citroen Belphegor, de Philippe.






PUJADAS PEGASOS del JABON.




Varios modelos de Pegaso,carrozados
por J.Pujadas, para SA. Camp, de Granollers.





El Europa carrozado como furgon.


Un precioso tres ejes.




Ya el cuatro ejes final. Precioso.





1 de des. 2014

EL MERENGUE.




El Merengue i la lleva del biberó.

En ruta cap a Tremp, sembla que ens persegueixin els llocs senyalitzats de la Guerra Civi.
Aquesta vegada El Merengue. Un Nom, castella vora Balaguer.
 Un veide une de les granjes que envolten el lloc, ens ho explique.
Els soldats es havien fet forts en un turonet.
 Els de Franco, els cercaven per arreu.
El soldats eren tots jovenets, la majoria reclutats a la província de LLeida, eren els anomenats de la quinta del biberó.
El meu Pare era un d'ells.
Al "creures" amb tan bona posició, el cap de la jovenalla, els animabe, tot dienlis que ,tranquils, que ens els menjarem com un "merengue."







Detalls del turo-net foradat com un fromatge de Guyere.








Un Pegaso 1100 en actiu de les granges que 
rodegen EL MERENGUE.






30 de nov. 2014

PEGASO 3045.





Hace unos días, estuve con Jordi Garcia,
 admirando su colección de camiones militares
 y vehiculos de extinción de incendios.
El Pegaso 3045, de su colección, me llamó 
la atención. La imagen de su cabina me recuerda
antes de la cruz baja de los mas modernos Pegasos,
al primitivo 140. Impresionante.



Descapotado, sin lona en cabina ni en caja.

Jordi, me cuenta que este ejemplar del año 1978
pertenecía a la Unidad de Zapadores de la Brigada
Urgell. Con Base en Sant Climent. Su denominación
especifica era PEGASO 3045/20 DM. (20 por las 
plazas, y DM por el doble mando). Segun Jordi fue 
el primer Pegaso específicamente concebido para 
uso militar, ya que los vehiculos que venia usando
el ejercito hasta el momento eran los restos de los 
americanos desembarcados en Europa.



El morro que tanto impresiona.


detalle del interior de la cabina con el túnel motor.
Cuando estuve observando el camión en su interior,
me llamo la atención una varilla soldada al embrague 
y al freno. Me estraño mucho. Jordi, me saco de dudas.
Este camión acabo ejerciendo de autoescuela para
los reclutas, y la varilla iba al otro lado de la cabina
donde el instructor podia inteactuar los mandos.
Lo extraño era la rudeza de las soldaduras.


otro detalle de la cabina con la pequeña lona en el
marco del cristal de la puerta, simplemente para
sacar la mano y usarla de intermitente.



Con la capota de litera y de la caja, obra de Jordi.
Este camión 4X4 se construyo sobre la base de un 
Pegaso Comet. Equipaba el motor de seis cilindros
del Comet, asimismo su caja de cambios ZF, sincro-
nizada de seis velocidades. ( La saca hombros).




Agradecimiento a Jordi Garcia, por su atención y las imágenes. Un saludo. Jordi.