19 de jul. 2013

TRANSPORTES ESPECIALES. AVE SAGRERA,!! El mai acaba.!!





Imágenes de la pericia del conductor de "a pie", para encarrilar el semi-remolque en un paso estrecho con curva en el centro de Barcelona,  lo que conlleva, sortear, coches aparcados, semáforos, arboles y la currua de vehículos que le siguen ya que en ningún momento, se corta la circulación.

De verdad un gran ejemplo de pericia, ya que en ningún momento se detuvo el convoy, saltando el chófer de" a pie", de izquierda a derecha, para no engancharse con ningún vehículo aparcado.

Un 10 para el profesional.



A cincuenta metros de la curva el chófer de a" a Pie" empieza a actuar,
 buscando la posición de entrada.


Con el chaleco color butano.


La guardia Urbana y el coche piloto
taponando los flancos para que nadie
se cuele.







 El chofer de izquierda a derecha.


Accionando los mandos del Dolly

Coches a izquierda y derecha, curva de 90º.




 Parece mentira que haya podido pasar.


17 de jul. 2013

ALCAÑIZ Un Transport molt especial.V





AIGA Americá. B-74741.
Aquest vehicle entra en servei a la funerària L'any 1959 fins el any 1968, en el darrer enterrament de la Sra. Miret.







Preparat amb les persianes de llarga distancia.


Aquest vehicle costa de compra, 48.000.- Pesetes

Fa serveis a Moia
Pont de Vilomara
Guardiola de Bergada.


Enterro del Senyor Sotomayor, militar posat per Franco
com a president de les mines de Potasa de Suria.
Un bé nacional, avui en dia passat a empreses Israelianes que 
extreuen la potassa a "saco", exportant a França principalment.
En poc temps no quedara res.




Preparad per a trasllats, amb les persianes i treta la creu.





Citröen Stromber.
Sols un any a Manresa de 1961 a 1962
que passa a Igualada.
L'any 1972 torna a Manresa per entregar-lo el mateix dia.










El cinquè vehicle de l'empresa Alcañiz


B-82666
Fent el servei a Manresa de 1962 a 1969
el dia 30/11/69
amb el motor recien ajustat
passa a Igualada. Cost ajust  21.000.- Pts.






SEAT 1400 A.
Comprat al maig de de 1964, treballa fins gener de 1973
que passa a l'oficina d'Igualada.
L'any 1972, es repara de planxa. es pinta i es ajusta el motor, 
amb un cost total de 30.000.- Pts,Tot un capital per l'epoca.
Al any 1980 es ven al Ajuntament de Manresa.











Barreiros Dodge Dart  B-717068





Mai es avia vist un cotxe fúnebre tun-nejat
com aquest Dodge de Alcañiz.

Aquest vehicle es compra el 23 de setembre de 1975
i fe serveis fins el 1 de març de 1982.
Aquest vehicle passa a Tort. Ocl.S?





SEAT 1500.
Comprat en 1968 a Funerària Codina de Igualada.
No deixa de ser un SEAT 1500 amb portes i finestres,
treien els seients i fen un pis pla.
de 1968 a 1981 fa el servei a Manresa.


Al Octubre de 1965, aquest vehicle es reforma
 eliminant les portes i posant un vidre llarg i homogeni.




El 30/09/69 treballa a Manresa fins 30/01/1980
passa a Igualada el 31/01/1980,
 per tornar a Manresa al any 1982,concretament el dia 19 de Maig.





Venut a Funerària Gimenez de Sabiñanigo
el 27 de Març de 1981.



SEAT 131/1430.
B-1397-DF
Cotxe estrenat el dia 24 de octubre de 1978.
Aquest vehicle es compra directament per Igualada.




SEAT 132. La Elegancia.
B-0465-DY










SEAT 1430 FU.
La gran velocitat arriba a Alcañiz.


Aquest cotxe funebre, es estrena el dia 11 de maig de 1971,
 per fer el servei a Manresa,fins el 20 de febrer de 1976,
que passa  a Igualada.El 1 de maig de de 1982 pasa a Font.na. SA.







Peugeot, encara amb plaques de transport.








MERCEDES.


Trasllat i enterrament del Manresá,
resident a Madrid. J.M.Jorba Puigsubira.
Funeraria del Bages 2005.













14 de jul. 2013

ALCAÑIZ Un transport molt especial. IV


1934




Al Any 1928, Funeraria Acañiz es motoritza, compran aquest vehicle marca ESSEX de motor a benzina.




Factura de el enterrament, del conseller de Governació de la
Generalitat de Catalunya. pagat per el Ajuntament de Manresa.




El ESSEX al any 1930, conduit el el Sr Fernando Alcañiz, acompanyat per el seu germa Ramir.







Primer vehicle de la Empresa Alcañiz, aquest vehicle  es podien acoplar els cortinatges, per el trasllat del taüt, com amb una creu i descovert per el trasllat com acompanyat amb flors.



 

Cotxe fúnebre de segona classe,que funciona, entre 1935-1940.
Aquest any es va transferir a Casa ESTRADA de Barcelona, que poc despres,
ser enviat al Consistori de Tortosa.




Automòbil Buick, en servei durant 1940 i 1962, com per enterrament a diari i serveis de trasllats.

Ultimo servicio de traslado de esta carrocería furgón, el día 20 de Mayo de 1940.
Por carretera a Cambrils.
Ultimo servicio en Manresa para beneficencia, el 23 de mayo de 1940.
Empieza la reforma, el dia 27 de mayo de 1940.
Hace el primer servicio reformado, el dia 10 de septiembre de 1940.


equipat amb les persianes de transport per a trasllats.

Desde el mes de julio de 1936, hasta la terminación de la guerra, en el año 1939
este coche se puso al servicio de la Cruz Roja, para el traslado de cadaveres desde los Hospitales, civiles y militares, al cementerio. También de domicilios particulares. 
NOTA: estos servicios se realizaban cuando se disponía de Gasolina.



Amb el traje de diari,al servei del Bages.





De 1940 a 1962 aquest vehicle passa la millor part
 de la seva vida a Igualada. El darrer servei el fa a la comarca 
del Anoia, concretament el 29 de Octubre de1972 a Sta. Margarita de Montbui.

Al any 1962, aquest Automòbil es reforma a carrossa barroca.




El 21 de desembre de 1972, pasa a el
 Museu de Pompas Funebres de Barcelona
com a donació. Aquest vehicle avui en dia 
esta en lloc desconegut, ja que no esta al Museo 
de Pompas Funebres de Barcelona.

EN BUSCA I CAPTURA.