21 de maig 2012

MUNDO HISPANICO.



Mundo Hispanico
Septiembre 1956.




Despues de Hispano Suiza.
David.
Hispano Ricard.
Naval Somua.
Ceyc. etc


1956 Circulan por España 150.000 vehiculos, comparación con Italia 
donde circulan un millon. En Francia 3.000.000.




Otro titular de la Epoca.





SEAT 1400 Patente Fiat. Primer coche que se fabricó en La Zona Franca de Barcelona despues vino el mitico 600.

A la tercera va la vencida, las veces que Fiat habia intentado instalarse en España.
La primera fabrica fue en 1930 a los dos años fue abandonada por poblemas politicos.
En 1939 se intento otra vez con capital privado sin exito. Al poco tiempo en 1949 se fundò en Barcelona SEAT con capital de 600 millones de pesetas procedentes de INI, Bancos de Bilbao,Central, Español de credito, Hispano Americano,Urquijo y Vizcaya.




El Renault 4-4 con Factoria en Valladolid.



El Biscuter de San Adrian. Barcelona.

Issetta.

PEGASO




al fin ENASA.
Nacida en Sant Marti de Provensals en la calle de La Sagrera, ultimo edificio antes de entrar en el otro pueblo de Sant Andreu. Sobre los talleres de la Hispano Suiza y trasladada inmediatamente a Barajas frente al Aeropuerto de Madrid sin razon aparente.


















Detalle de la rueda de recambio.







18 de maig 2012

ELS CAMIONS DE LA "RATAFIA".



Ja abans del 1900 els Sala  feien "ratafia".

Sic;
Ratafia beguda molt popular a les comarques del Ripollès,
 Osona i Garrotxa.
La seva base principal son nous verdes triturades, macerades durant un any amb aiguardent, sucre i altres especies.
Abans es prenia com aperitiu, abans de dinar o sopar junt amb una tira de anchova i olives.
Avui en dia es utilitza mes com a licor de postres,amb la seva variant mes espirituosa.
Els Sala fabricaven els seus licors al carrer del Ges a Torelló.
Anys despres, es desplaçaren a les afores del poble per evitar pagar els " fielatos" que a la època gravaven els aiguardents dins les poblacions.
El nou emplaçament, fora, al costat del trencant de la carretera de El Pelut amb la nacional a Puigcerda vora la estació del tren. Casualment un punt Logístic amb tota regla.
La família Sala porta quatre generacions fabricant ratafia i Licors a dojo, tanmateix com a taverners, feina que desenvolupen avui en dia. El fill al bar, la filla a la bodega de vins.

Amb la seva formula i per encàrrec una fabrica de licors els i continuen fen la ratafia per atendre la clientela tan del bar com de la bodega.


La casa dels Sala en el encreuament de la carretera de El Pelut.
A cada costat les dues grans boles de ciment, on una cadena  impedia el seu pas.
A la pared el anuncia de la fabrica tèxtil que alimentava la petita Colònia.
S.A.Y      Sociedad Anonima Ymbern. Fabriques al El Pelut i Mataró.



B-25075. Primer vehicle dels Sala.
Al fons peus de Taula que encara actualment aguantant dues taules al bar del Pere.



El Antoni, el Pare del Pere junt al Chevrolet de 20 CV, una meravella fins que va durar.Roda trasera senzilla.



Aparcat a la carretera de Borgonya, junt a la via del tren.

 


El Fiat, tercer vehicle de la família, mol mes dur que el Chevrolet, amb roda  doble trasera pro amb motor inferior cavallat ge, sols 13 CV comprat al exercit al any 1953 provenint del Exercit.
Aquests camions eren la base de la logistica de la empresa, repartien la ratafia a les tres comarques abans citades, com recollir la nou verd a la zona de La Garriga, sucre a Barcelona, aiguardent a Manresa.


Els bocois amuntegats a la entrada del Magatzem de Can Sala. A la porta parat un Taxi del Joan Quintana. Enfront un tricicle de repartiment amb la caixa frontal.














15 de maig 2012

LA FANS CLASSIC A MANLLEU.



Com cada any la Fans Classic es posa en marcha aquest cap de setmana,


VESPES, CABRETES I MINIS.




esperant com en edicions anteriors sigui un èxit, lo que tots esperem.













Algunes imatges del any passat.

























































IMATGES DE VESPES.











































LES CABRETES


















ELS MINIS.