22 de nov. 2011

LOCOMOVIL O TREN RENART 3.


Locomovil o tren Renard 3.








Postals i fotografies antigues de Catalunya.
El Locomovil fen anar una maquina de Batre.


Detall de la biela, empenyuda per la presio del aigua.





El Castilla el Locomovil Espanyol.






Imágenes de los trenes
 Renard de las compañias
precusoras de Endesa.



Año 1947 . Flix ( Tarragona ), buscando,
 el sistema de levantar el armazón del carro transporte.



Año 1941, Calle de Sants mezclandose 
con el trafico rodado y peatonal.

El Tren Renard, fue inventado por un Coronel 
del Ejercito, Frances del mismo nombre. En 
Catalunya lo promociono en Figueras y Barcelona.
Anonima de Transportes de Olot, adquirió uno,
para el transporte de mercacias, desde la comarca
de La Garrotxa, a Barcelona. Pocos viajes hizo y 
acabo despeñandose en los caminos entre Olot y 
Ripoll.

En Barcelona tambien se probo, pero no tuvo suerte
y no se vendió ninguno.


El tren del Coronel Renart en pruebas a Barcelona.


Año 1941 central de Figols ( Barcelona )



Año 1941.
Paso por puente reforzado, con dos remlques.



Año 1941 frente la central termica 
de Figols ( Barcelona )


Año 1941 preparando el camino
 en la Central Termica de Figols.



Año 1941, maniobrando en el camino.



Año 1941 Arrastrando una gran cadera
 a la Central Termica de Figols.



 El tren Renard, arrastrando una maquina de" Batre."
Muy usado tambien en el arrastre de la incipiente
 maquinaria agrícola.



Año 1947. Transporte hacia Flix ( Tarragona ).



Año 1947, Transporte a la central de Flix.
 Detras tenemos al coche Fiat y el camión Ford Barbas.




Año 1947 Transporte a Flix.


Año 1947 al final de la cuesta ayudado por una oruga.


Año 1947 Flix, Transportando
 los camiones y material en Barcazas.



Año 1921 Delante la Central de San Adriá de Besos. (Barcelona)
El detalle es que esta Matriculado. L-62 a la derecha arriva.


Año 1921, descargando los Tubos de los remolques.



Año 1921, el personal delante la Maquina, el jefe sentado en una silla
 no falta el perro y el niño para los recados o botones.



Año 1921 pasando por una calle de Tremp (lleida) ,
 concretamente frente las oficinas de Riegos y Fuerzas del Ebro.




Impresionante Tren Renard resoplando 
en el arrastre de tres remolques.




Tren Renard ya con motor de Explosion
de aceites pesados. La época del vapor
ha quedado atras.


Iimpresionantela maquina anterior al camión.






















Xavicastells. Barcelona 2011


20 de nov. 2011

TORELLÓ. EL CARRER DE SANT MIQUEL.




A Torelló,el carrer de Sant Miquel,ha estat
 i es considerada l' arteria mes important del poble.
Tan per el transit de vehicles, com per el centre de rambleig, (antigament )els diumenges per la tarda.
Al carrer per la part nord i conflueixen els vehicles provinents de Sant Pere i Sant Vicenç, on un poc abans es havien ajuntat amb els de Vilaseca, Borgonya i el Pelut, baixant de l'estació i travessant el  pont sobre el riu Ges.
El carrer Sant Miquel els filtra-be, es alimentaven al Poste de Can Vinyeta, canalitzava poc despres, cap al estret carrer de Sant Bartomeu  el cual els expulsa, ja mes ample, cap a Manlleu, Vic y fins i tot cap a Barcelona.

Tres imatges pel record.



El camió de Can Currius, La Ossa, La Auto Union,el Simca, el Renault 4x4, y dos camions mes ,dels quals desconec la marca, tot un tràfec per la àpoca.


El Senyor Filipino  el seu poste de Benzina, vinga a manchar per omplir les botelles de vidre per mesurar i descarregar  al diposit del vehicle, mentres la maneta va omplint l'altra.





El Ford de la comarcal a primer terme, el del Nord de cul avall repartint la mercaderia, amb la porta oberta, el tricicle perseguint-lo, la moto i  el Renault 4/4, aparcats, i la petita camioneta que vol passar de front, arraconada rascant les rodes amb la vorera.





LA MAQUINA DE BATRE.



Amb quina part de la locomoció, 
puguem catalogar la máquina de batre,
 bet aquí unes imatges.

La familia composada pels germans, 
 Ramon,Pere, Miquel y Francisco Vila,
 al 1933 varen comprar aquesta maquina
 i la varen fer Batre fins 1963.


El dia de la compra tot una festa.

Ja, treballant a tope.


El Batre, la gran festassa del istiu on
 se replegaba tothom.

La foto de record de familia.







XOC DE COLOSSOS.

XOC DE COLOSSOS.


Imatges de un accident ocorregut  a la carretera que va de Torelló a Santa Pere de Torelló, carretera estreta a la època, per lo qual al creuar se dos camions, un es te que parar per deixar passar el que puja, cosa que voldria fer el de Transportes Norte, pro degut al gel, com es pot apreciar a la foto trassera, va patinar encastant-se amb el de Transportes La Comarcal S.A, eren dos Ford, un Barbes i un María de la O.

Cal recordar que a la época les dues agencies de transport eren la máxima competencia a la Vall del Ges, la imagen, mal pensadament  en seria un reflexa. No desitjable, pro no deixa  de ser un Xoc de Colossos.









Va fallar el ABS y elASR, el camió es va desplazar a la esquerra.