7 de set. 2011

MYMSA A SANT ANDREU.

MOTOS Y MOTORES.SA.
AIXO ES MYMSA

Al carrer de TORRAS i BAGES, 33
a Sant Andreu de Palomar.









Els anagrammes de la empresa. Encara que hi havia
socis capitalistes el nom ARAGALL incrustat.



FABRICATS A BARCELONA  MYMSA a LLISSA D'AMUNT


El passat diumenge dia 4 de setembre passejant pel matí, ens vam acostar a Llissà de Munt, on es celebraven les 24 hores de cros-ciclomotor a la seva 30 edició. Després de una estona de sorolls, polç i calor quant ja tornàvem cap a el aparcament del cotxe ens va sorprendre un petit estand, motos, motocarros i furgonetes,dins de un enreixat,en el cual fen mil malavarismes varem poder obtenir aquestes fotos, elogi als   emprenedors  que intentaven, despuntar després de la post guerra i com tot lo nacional, tenien totes les traves del món, estan condemnats a plegar.
















Fotografies i explicacions
 preses als panells de l'exposició.


aquest motor se sembla per fora molt 
al de la Bultaco Mercurio de 125 cc.



la mateixa moto,l'enreixat de la gavia
 no et deixa prendre les imatges.



El precursor dels quads.



 Simultàniament en aquesta època a Austràlia,
  a les antípodes,  algun tambe tenia la mateixa idea. 
Si el Estat Espanyol i el INI, hagin deixat créixer, a la automoció catalana, aquest tricicle seria una furgoneta de quatre rodes,
cosa no permesa en temps de la dictadura.
 Avui en dia. Mymsa, Aragall i Catalunya serien els precursors dels quads. 



Una furg-ona o un joguet. Aquest vehicle dièsel 
amb motor de tres cilindres i 500 cc, fabricació
 propia de Mymsa, tampoc es va poder treure al mercat,
la dictadura, acompanyada del INI ho va impedir.
Vehicles de quatre rodes, res. Si el voleu construir
 com a tricicle si.
Fora  competències a les fabriques del INI. 
El pla Franquista enfonsar la creativitat 
 principalment Catalunya.
Aixi ens va are amb cap marca espanyola.


Foto de la red.




detall de la manxa manual


Senzillament maravellos.
 Dintre uns anys aquesta linia en 
automovil tornara.



Aquest vehicle era un derivat del tricicle de carrega, acoplat a turisme. A l'època podia ser la competència del Seat 600. El poblema es el no pugue avançar en ell, la falta d'autorització per passar les quatre rodes, era el gran repte imposible de conseguir, la veda del Instituto Nacional de Industria, mata  qualsevol embrio de competencia de algo que no sigui afi a les seves industries i al Movimiento Nacional. Els Aragall ja   desisteixen de fer una cosa com tenien pensada amb cara i ulls. L'anècdota es que
La família Aragall, els diumenges sortia amb el a Passejar. Era el seu coche, no tenien que comprar cap SEAT.










ojala es hagués fabricat.





TORPEDE. Aquest vehicle, no es lo que sembla. Va ser una proba de suspensions i de vehicle sense chasis. El carenat fa de chasis.
Les suspensions a l'època eren considerades un gran repte,  ja que la majoria dels carrers i carreteres eren construïdes amb llambordes, que a mes de fer vibrar per les separacions de pedra a pedra també hi havia llocs on el terra cedia en part lo que provoca grans esvorancs,   afectant al òrgans del conductors, principalment la base de la columna i els ronyons.




placa de F.Riera. Mas Casas 
San Acisclo de Villalta
Mymsa
B-108.025
motor 00628



Xapa precintada que tenien que dur obligatòriament
 tots els vehicles, fins la seva matriculacio normal ,segons la ordenança del M.O.P.



Amb la matricula provisional a l'esquena. Els Aragall eren una imatge dels lluitadors doblegats de aquells anys,clara mostra de rebel-dia i a veure que passa. Al fons el PEDRAFORCA.


31 d’ag. 2011

MANLLEU. Museu del Ter.



Travessant el pont del Ter, una comitiva de vehicles de Ex-Alumnes dels Germans de La Salle,demostrant que han prosperat a la vida.

Aquest mati acompanyat del bon amic Francesc Parramón, he decidit anar a visitar el Museu del Ter,  a Manlleu.
 Molt ben endreçat, petit i acollidor.  Una turbina en ple funcionament, dona llum al immoble.
L'amic Francesc ma fet de guia per les instal·lacions,  explicant-me que amb els seus camions ploma, había Transportat,  introduir i col·locat la majoria de maquinaria del Museu.
 Una de les coses que mes me ha impactat, ha set un camió RENAULT de bombers,  fabricat a Barcelona.
També hi había unes bombes manuals que se utilitzaven en cas de incendis a les fabriques, una manega al canal i la llarga encarada al foc amb dos homes donant-li.
Quan ja marchaban en una vitrina hi ha una foto amb diversos camions, el Francesc li ha demanat al Director si hem podíem fer una copia per adjuntar als nostres camions de època, molt amablement sens ha facilitat, junt amb altres mes.



Transports Rifa al any 1922


Transports Rifa 1958


Transport a Can Serra 1940


Agencia Nou, concessionari
 del Ferrocarril de 1925 a 1930.
Per portar embalums i
 passatgers de la Estació al Poble.


Vista de Manlleu des-de la Trona.


Empleats  camioneta de fabrica de
 gasoses i sifons Ignacio Crespi


Autos Pous línia regular, Manlleu- Olot.




 Excursió de joves a Sant Miquel del Fai


Autos Pous línia de Torelló


Empresa Pous amb els Joves,1950.


Fent la mili a Madrid.


Carrosseria metalica feta amb bidons vuits
 per Obradors, a Manresa.




















Camió i maquines per els bombers..



























8 de jul. 2011

PUBLICITAT SOBRE RODES A TGR.

Una de les activitats lligades al transport o al fer anar algo sobre rodes, és la publicitat als camions.
Per temporades, a canvi d'una quantitat, desaves el toldo habitual i a través d'una agència de publicitat es col.locava el que es tenia que promocionar. Així fent les teves rutes diàries feies dos serveis, transport i publicitat.Tanmateix algun client a cambi de publicitat es cuidava del manteniment estètic del camió.



Camió dedicat a repartir, tan les peses de cotó, confeccionades de la marca STALWART, camises, pantalons i jaquetes de texà.
com les peses ja tenyides de DENIM, per els demes fabricants de texà repartits per Catalunya i Andalusia.

.

Aquest camió duia la Publicitat de un taller de confecció de Sallent.
dedicat a fabricar, faixes, calses, vestits de bany, sostenidors i biquinis, amb un gran volum de fabricació.
.




Degut a una promoció d'areas d'autopista, es rifava un "Alfa Romeo Spider", exposat a l'àrea de Vallès. Per cada consumició donaven un numero per la rifa. El recorregut del camió era Barcelona - La Jonquera - Barcelona - La Jonquera, o sigui, dues vegades al dia. Siscents Km al dia, set dies a la setmana, un mes i mig de promoció.
Un altre vehicle feia la ruta Barcelona - Valencia. I un altre feia  la de Vilafranca del Penedès - Tudela.
Els vehicles anàven buits de càrrega, publicitat pura.








Aquest camió  passejava per Barcelona i el seu cinturó, 
fen publicitat del Zoo.


Aquest autobús angles de dos pisos es va llogar,per encarreg de Sony Play Station,  per cobrir la publicitar durant la setmana anterior a la final de futbol, de la copa de Europa, a Barcelona.
La feina consistia en passejar per tot Barcelona ,dotze hores al dia amunt i avall tot variant les rutes.
El problema del volant a la dreta es feia evident al creuar amb altres vehicles amb els carrers de doble direcció.
El dia de la final va estar aparcat durant tot el dia dins la cercle del camp del Barça.